مشخصات خود را فراموش کردید ؟

ایجاد حساب کاربری

حساب کاربری من

نام
فرشاد
نام خانوادگی
ژیان
آدرس ایمیل
Farshadzhian@gmail.com
وبسایت
رزومه و حوزه فعالیت

سوابق تحصیلی

  • کارشناسی مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه
  • کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه علوم تحقیقات تهران
  • دکتری مشاوره دانشگاه علوم تحقیقات تهران  

 

سوابق اجرایی

  1. مدیر داخلی مرکز سعادت اندیشان زاگرس تنها مرکز ترک اعتیاد اجتماع مدار( TC) استان کرمانشاه از سال 1388 تا 1393
  2. کارشناس معاونت اداری و مالی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از سال 1392 تا سال 1393
  3. مسئول مرکز آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران از سال 1393 تا1395 با ابلاغ از طرف معاون پشتیبانی و اجرایی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
  4. رئیس مرکز آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از سال 1393 تا1395 با ابلاغ از طرف معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
  5. مسئول کمیته اطلاع رسانی و استقبال روز روانشناس و مشاوره
  6. عضو کمیته اجرایی اولین کنگره رواشناسی مدرسه
  7. عضو کمیته اجرایی اولی کنگره خانواده سالم
  8. عضو کمیته اجرایی اولین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه
  9. عضو کمیته اجرایی اولین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری
  10. مشاور امور خانواده و جوانان نماینده مجلس شورای اسلامی
  11. کارشناس مرکز مشاوره صنعت نفت

سوابق حرفه ای

  1. دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
  2. دارای پروانه مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده کشور از وزارت ورزش و نظام روانشناسی
  3. دارای پروانه مسئول فنی (پروانه شخصی) از سازمان بهزیستی کشور
  4. دارای پروانه مرکز تخصصی از سازمان بهزیستی کشور
  5. دارای پروانه مرکز تخصصی اختلالات یادگیری از وزارت آموزش و پرورش
  6. پروانه مشاوره خانواده از قوه قضائیه ( در دست بررسی )
  7. سابقه بیش از 10 سال ارائه خدمات مشاوره

 

سوابق پژوهشی

مقالات علمی – پژوهشی

  1. بررسی رابطه رضایت جنسی و سازگاری زناشویی در دبیران متاهل با ازدواج فامیلی وغیر فامیلی
  2. نیمرخ سبک های دلبستگی، اعتیاد به تلفن همراه و نحوه استفاده از آن در دانشجویان

مقالات همایشی

  1. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان افسردگی معتادان به مواد
  2. مقایسه بهزیستی روانشناختی مادران دانش آموزان با اختلال های یادگیری خاص و مادران دانش آموزان عادی
  3. پیش بینی رضایت شغلی بر اساس انگیزه کاری و تصور از توفیق تدریس معلمان
  4. تاثیر آموزش مهارتهای معنوی بر استرس زنان سرپرست خانوار
  5. بررسی تاثیر مشاوره پیش از ازدواج در رضایت زناشویی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد
  6. بررسی ارتباط بین انگیزه پیشرفت دانش آموزان با سبک های مدیریتی مدیران مدارس
  7. تاثیر آموزه های مثبت نگری بر ادراک شایستگی و حرمت خود دانش آموزان متوسطه
  8. تاثیر تدریس کاوشگری بر میزان پرورش مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان
  9. بررسی رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت مدیران مدارس
  10. ضرورت آموزش تفکر انتقادی و خلاق در نظام آموزشی و لزوم ترویج آن

 

مقالات بین المللی

  1. Relation of emotionality with aggression and anti-social behaviors among boys aged 12 - 17
  2. Examining the impacts of family, group belonging, friends and peer on the social development
  3. On the comparison of Effectiveness of Direct Instruction Metod and Multimedia Instruction on students suffering from Spesial Learning Disorders along with Defencts in Dictation

 

دوره های آموزشی- تخصصی

  1. کارگاه آموزشی - تخصصی ارزیابی، تشخیص و درمان های روانشناختی اختلال ADHD
  2. کارگاه آموزشی – تخصصی درمان غیر دارویی در مبتلایان به ADHD
  3. کارگاه آموزشی – تخصصی اخلاق حرفه ای در روانشناسان و مشاوران
  4. کارگاه آموزشی- تخصصی آموزش خانواده
  5. کارگاه آموزشی – تخصصی مبانی نظری پرورش خلاقیت
  6. کارگاه آموزشی – تخصصی مهارت های رفتار جرات مندانه
  7. کارگاه آموزشی – تخصصی مدیریت استرس
  8. کارگاه آموزشی – تخصصی ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات طیف اتیسم
  9. کارگاه آموزشی – تخصصی فنون مصاحبه تشخیصی
  10. کارگاه آموزشی – تخصصی CBT مقدماتی
  11. کارگاه آموزشی – تخصصی CBT پیشرفته
  12. کارگاه آموزشی – تخصصی اجرا و تفسیر آزمون MMPI-A
  13. کارگاه آموزشی – تخصصی خلاقیت درمانی ( خلاق سازی ذهن و شخصیت)
  14. کارگاه آموزشی – تخصصی آموزش مربیگری مشاوره پیش از ازدواج
  15. کارگاه آموزشی – تخصصی ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات رفتاری کودکان
  16. کارگاه آموزشی – تخصصی درمان اختلالات اضطرابی بر اساس DSM5 17-
  17. کارگاه آموزشی – تخصصی مهارتهای فرزند پروری
  18. کارگاه آموزشی – تخصصی درمان مبتنی بر ACT مقدماتی
  19. کارگاه آموزشی – تخصصی درمان مبتنی بر ACT پیشرفته
  20. کارگاه آموزشی – تخصصی ارزیابی،‌تشخیص و درمان اختلالات جنسی
  21. کارگاه آموزشی – تخصصی رویکردهای نوین خانواده درمانی
  22. کارگاه آموزشی – تخصصی آسیب شناسی روابط فرا زاشویی
  23. کارگاه آموزشی – تخصصی مصاحبه بالینی کودک و نوجوان
  24. کارگاه آموزشی – تخصصی روش ها، فنون و مهارتهای مشاوره
  25. کارگاه آموزشی-تخصصی درمان شخصیت های مرزی-براساس رواندرمانی پویشی متمرکز برجریان انتقال
  26. کارگاه آموزشی- تخصصی زوج در مانی – اختلالات زناشویی
  27. کارگاه آموزشی – تخصصی سنجش و اندازه گیری در خانواده
  28. کارگاه آموزشی – تخصصی تشخیص بهنگام کودکان تیزهوش و تعامل مطلوب خانواده ومدرسه با ایشان
  29. کارگاه آموزشی – تخصصی مبانی نظریه های هوش و کاربرد آن در آموزش و پرورش
  30. کارگاه آموزشی – تخصصی روش های تشخیص و تفسیر پرورش تفکر خلاق
  31. کارگاه آموزشی – تخصصی روان درمانی پویشی (‌مبانی نظری، فرایندها و تکنیک های درمان)
  32. کارگاه آموزشی – تخصصی سنجش و درمان اختلالات یادگیری با رویکرد حافظه فعال
  33. کارگاه آموزشی - تخصصی مبانی نظری هوش و پرورش استعداد
  34. کارگاه آموزشی – تخصصی روش های موثر بر درمان افسردگی
  35. کارگاه آموزشی – تخصصی مبانی پیشرفت تحصیلی و کاربرد آن در آموزش و پرورش
  36. کارگاه آموزشی و تخصصی درمان شناختی – رفتاری وسواس
  37. کارگاه آموزشی – تخصصی مشاوره شغلی (‌کارآفرینی)
  38. کارگاه آموزشی – تخصصی سکس تراپی
  39. کارگاه آموزشی- تخصصی جامع خانواده درمانی سیستمی ( دوره 100 ساعته )
  40. کارگاه آموزشی- تخصصی درمان مبتنی بر هیجان (EFT)

 

تالیفات و ترجمه ها

  1. کتاب روانشناسی مشتری -- تالیف: کاترین جانسون بوید – مترجمان: مراد عبدی و فرشاد ژیان
متخصصین و مشاوران مرکز ژوان
3 سال پیش بدون نظر

هربار که پدر یا مادر بزرگ بچه ها به خانه ما می آیند، هدایایی با خودشان می آورند که عموما اسباب بازیها و خوراکیهایی است که بچه ها مقدار زیادی از آنها را دارند. آیا روش مناسبی برای جلوگیری از چنین کاری وجود دارد؟ یقینا بله! در ادامه راه حل های برای شما در نظر

3 سال پیش بدون نظر

با پرخوری فرزندم چکار کنم؟ والدین با نگرانی می گویند فرزندم مدام در حال خوردن است و اشتهای بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید که  وقتی بچه ها به مرحله جهش رشد می رسند، به نظر می رسد که از بام تا شام در حال خوردن هستند. اگر قد و وزن فرزندتان مناسب است، به

3 سال پیش بدون نظر

فرزندم شب ها برای مدت طولانی در رختخواب بیدار می ماند؛ رفتار صحیح در چنین موقعیتی چیست؟ مادری میگوید فرزندم مثل یویو دائم از روی تخت به روی زمین و از آنجا به روی تخت می پرد و به آسانی نمی خوابد، معمولا سرانجام سر او فریاد می زنم و هنگامی که با گریه می

3 سال پیش بدون نظر

مادر  می گوید فرزندم ناراحت است که زندگی خصوصی ندارد. او از ما می خواهد هر موقع که خواستیم، بدون اجازه وارد اتاقش نشویم. حتی از ما خواسته است برای اتاقش قفل و کلید بسازیم. با رشد بچه ها، بسیاری از آنها کم کم به فضای خصوصی نیاز پیدا می کنند. این نیاز، مرحله ای

جیغ و فریاد
3 سال پیش بدون نظر

فرزندانم خیلی سروصدا شلوغ کاری ایجاد می کنند چکار کنم؟ مادر می گوید، سر وصدای اوقات بازی در خانه ما، بیش از سر و صدای جمعیت حاضر در یک استادیوم ورزشی است. بچه هایم آنقدر جیغ و فریاد می کشند که دلم می خواهد پارچه ای در دهانشان فرو کنم. شما ایده بهتری دارید؟ در

3 سال پیش بدون نظر

 فرزندم کاملا معتاد به تلویزیون شده است،  چکار کنم؟!! مادر می گوید؛ وقتی فرزندم شروع به برنامه ریزی برای اوقات بازی اش بر اساس ساعت پخش برنامه های مورد علاقه تلویزیونی اش کرد. متوجه شدم که این کار او اشکالاتی دارد. همیشه به او میگویم به جای خیره شدن به تلویزیون، کار دیگری انجام بده.

چسبیدن به والدین
3 سال پیش بدون نظر

فرزندم به من می چسبد و از من جدا نمی شود چکار کنم؟ گاها با مادرانی روبرو می شویم که می گویند، فرزندم  به هیچ وجه نمی خواهد از من جدا شود. او به دست یا پایم می چسبد و با بچه های دیگر یا حتی به تنهایی بازی نمی کند. ذکر این نکته حائز

ترس
3 سال پیش بدون نظر

 فرزندم از هیولا، روح، جن و دیگر موجودات ترسناک خیالی می ترسد چکار کنم؟ پدر و مادری می گفتند فرزندشان تصور می کند که آنها ( هیولا، روح، جن و …) زیر تختش پنهان شده اند. می گوید که این موجودات در کمدش زندگی می کنند. او مصرانه می گوید که صدای آنها را در

3 سال پیش بدون نظر

نوروفیدبک نوروفیدبک یک تکنولوژی درمانی جدید، موثر، بدون درد و عوارض جانبی است که از طریق اصلاح الگوی امواج مغزی افراد، سبب بهبود عملکرد مغز، افزایش توجه و تمرکز و تنظیم هیجانات می شود. در نوروفیدبک به فرد آموزش داده می شود که فعالیت مغز خود را کنترل کند و این کار را از طریق

3 سال پیش بدون نظر

دعوای بچه هام را در خودرو چطور مدیریت کنیم؟ والدین می گویند همیشه همینطور است. به محض اینکه وارد جاده می شویم، شروع می کند که: «او خودکار مرا گرفته»، «او مرا نیشگون گرفت»،  «او به عمد از پنجره من به بیرون نگاه میکند». اگر خودرویی وجود می داشت که به جای صندلی عقب. دو

بالا